Standard Posts

8 tendințe pentru social media din 2021 pe care le poți ignora, dar nu ar trebui

Dacă vrei să profiți de 2021 să-ți dezvolți și mai mult afacerea, vezi care sunt 8 tendințe în social media pe care poți să le ignori, însă noi ți-am recomanda insistent să nu o faci! 🙂

Anul 2020 a fost un an dificil pentru toată lumea, și nu este nevoie ca un expert să afirme asta. A fost un an în care ne-am concentrat pe claritate, eficiență și transparență în comunicarea metodelor prin care să rămânem în siguranță. Multe business-uri s-au luptat să supraviețuiască și să rămână deasupra situației.

Anul acesta însă va fi unul în care ai șansa să te folosești de inovațiile din online și să-ți duci afacerea la un nivel mai sus, să creezi legături cu clienții tăi și să vinzi mai mult.

1. Conținutul video continuă să crească în importanță, indiferent de platformă sau format

Instagram Reels, Stories, TikTok sau YouTube sunt doar câteva canale care ne oferă oportunitatea să atingem noi audiențe anul acesta.


Cheia în crearea conținutului video este analiza strategică a audiențelor și comunicarea cu ei în locurile în care ei se simt cel mai confortabil. De exemplu, dacă business-ul tău vizează categoria de vârstă 13-23, poți lua în considerare TikTok, IGTV sau Instagram Reels ca metode prin care să comunici mai eficient cu ei. Reels de exemplu este o funcționalitate a Instagramului, relativ nouă, care împinge conținutul video către toți utilizatorii Instagram, nu doar către cei care te urmăresc deja. Reels sunt disponibile în versiunea actualizată a meniului de navigație din Instagram, în Newsfeed, în Explore Page sau în tab-ul de Reels dedicat de pe fiecare profil de Instagram.


LinkedIn și YouTube au introdus de asemenea funcționalitatea de Story spre finalul anului trecut, așadar formatul de story a devenit relevant pentru audiențele din segmente foarte diverse. Deci, dacă încă nu ai experimentat cu Stories, anul acesta e momentul să începi să gândești vertical!

  • Text Hover

2. Shopping online - direct pe rețelele de socializare

În ultima vreme, mai toate platformele de social media și-au dezvoltat funcționalități de e-commerce. Facebook și Instagram au introdus funcționalități de shopping care simplifică tot procesul de cumpărare și aduce produsele în mâna consumatorilor, direct din newsfeed.

De la produse etichetate în fotografiile și Story-urile de pe Instagram, la Facebook Shop, Marketplace, la parteneriatul dintre TikTok și Shopify, cumpărăturile online devin tot mai accesibile tuturor utilizatorilor de pe rețelele sociale. Așadar, dacă vrei să vinzi mai mult în 2021, trebuie să iei în considerare aceste noi alternative.

  • Text Hover

3. Meme-urile continuă să domine rețelele sociale și în 2021

Meme-urile sunt un canal accesibil care ne relaxează și ne amuză când suntem bombardați de vești proaste sau știri îngrijorătoare pe rețelele sociale. Chiar dacă multe branduri evită să le folosească pentru ca se simt mai “presus” de ele, însă trebuie să fim conștienți de potențialul de engagement pe care acestea le au.

Anul trecut, meme-urile au dat tonul multor conversații în online, deci, cel mai probabil că le vom întâlni foarte des în continuare în social media.

Dacă sunt bine construite, smart, bazate pe evenimente în timp real sau se leaga de subiecte “fierbinți” pentru publicul tău țintă, meme-urile pot stârni reacții, comentarii sau, în contextul potrivit, pot deveni chiar virale.

  • Text Hover

4. Umanizarea conținutului: în 2021, tot mai multe branduri primesc voci umane

Transparența, autenticitatea și chiar vulnerabilitatea sunt aspecte cheie care stau la baza comunicării și creării de conținut anul acesta. Acum, mai mult ca niciodată oamenii creează legături cu alți oameni, deci brandurile vor primi tot mai des fețe umane, își vor expune mai mult emoțiile, trăirile, personalitatea, valorile și credințele. Brandurile vor deveni mai credibile dacă reușesc să pună o față umană produsului sau serviciului lor și dacă reușesc să se integreze natural în contextul consumatorilor cu un narativ strategic.
O medodă prin care tot mai multe branduri își însușesc voci umane, sunt podcasturile. Află mai multe despre umanizarea brandului și cum poți măsura rezultatele în urma realizării unui podcast, aici.

5. Transmisiunile live cresc în popularitate

2020 a fost un an fără precedent, care a constrâns afacerile să găsească soluții noi și să-și concentreze toate eforturile spre mediul online, pentru a putea menține continuitatea în vânzări. De la prezentări și ședințe pe Zoom, la discuții 1 la 1 cu banca care te ajută să iți setezi un cont, la cursuri, concerte, webinarii și conferințe, transmisiunile live au devenit noul “normal”. Platofmele devin tot mai bune la asta și permit tot mai multă flexibilitate pentru transmisiunile live, de exemplu Instagram a prelungit durata permisă de transmisiune live, chiar spre finalul anului trecut.
Cum interacțiunile dintre branduri și consumatori nu au mai fost posibile față în față, transmisiunile live le-au luat locul, iar acum oamenii s-au obișnuit să poata interacționa cu brandurile online. Tocmai din acest motiv, comunicarea în timp real va crește în 2021, iar multe dintre serviciile de customer service, de retenție sau fidelizare se vor muta, poate definitiv, în online.

  • Text Hover

6. Social Media va deveni un canal tot mai important pentru customer service in 2021

Dacă în mod normal rețelele de socializare erau un loc în care oamenii se conectau și distribuiau conținut, acum social media este mult mai mult de atât. În 2021, acestea funcționează ca platforme de e-commerce, de descoperire de produse și servicii si devin din ce în ce mai importante și ca platformă de customer service.
Potrivit studiului Zendesk Customer Experience Trends Report 2020, milenialii și generația Z în special, preferă canalele care oferă răspuns imediat când vine vorba de customer support: social media, mesajele direct în aplicație sau aplicațiile de mesagerie din social media. Transmiterea mesajelor în timp real este o metodă preferată de clienți să înceapă o conversație, iar majoritatea se așteaptă să primească un răspuns în mai puțin de o oră.
Tranziția de la canalele tradiționale (telefon, mail) a fost una naturală, pentru ca oamenii au așteptarea ca brandurile să fie active pe chat, dacă sunt active pe feed sau pe shop. Brandurile au început să răspundă la mesaje, comenzi sau solicitări de pe social media, iar cel mai probabil anul acesta vom vedea o creștere în acest segment.
Dacă vrei să descoperi cum echipa ta poate să se folosească de social media pentru customer service, îți recomandăm și acest articol

7. Valoarea conținutului bate calitatea producției

Dacă anul 2020 a fost marcat de “work from home”, businessurile și creatorii de conținut au fost nevoiți să se descurce cu ce au avut la îndemână. Când consumatorii au fost la fel de mulțumiți cu video-uri făcute cu telefonul, transmisiuni live sau alt content de pe social media care a fost făcut în mod evident de acasă, a apărut ideea ca nu contează atât de mult calitatea producției cât contează calitatea conținutului. O idee cumva, la mintea cocoșului, însă anul trecut a demonstrat-o și validat-o în nenumărate rânduri! 🙂
Așadar, nu contează atât de mult dacă nu ai buget să faci o filmare foarte calitativă, cu regizor si echipa de producție. Dacă ai conținut valoros, interesant, entertaining sau util pentru consumatori, filmează-te cu telefonul și rezultatul va fi similar. Acest trend pentru 2021 se pretează și pe ideea dezvoltată mai devreme, aceea că brandurile primesc imagini umane, imperfecte, vulnerabile.
“Abia aștept să văd ce vor face brandurile și creatorii de conținut cu permisiunea de a renunța la perfect și de a prioritiza realitatea. Oamenii vor tot mai mult să vadă conținut real,cu care se identifică – iar asta poate înseamna chiar și conținut produs cu un smartphone.” – Katie Shill, senior director Marketing, Calm. (sursă citat)

  • Text Hover

8. Căutările vocale vor crește în popularitate

Căutările vocale vor crește și mai mult în 2021, consumatorii fiind tot mai atrași de confort atunci când caută ceva. Optimizarea pentru căutările vocale va fi una dintre tendințele în creștere, iar motivul este simplu: utilizatorii sunt tot mai comozi și preferă să spună termenii de căutare, decât să-i tasteze. Potrivit unui raport realizat de Google, 27% din populația globală din online folosește căutările vocale pe mobil.
Primii pași pentru optimizarea conținutului pentru căutările vocale sunt:
  •  focusul pe un ton conversațional, chiar și în scris;
  • dezvoltarea de pagini cu întrebări frecvente;
  • formularea conținutului sub formă de întrebări;
  • folosirea cuvintelor uzuale în redactarea conținutului;
  • Descoperirea de insight-uri despre mentalitatea consumatorilor pentru a descoperi mai multe cuvinte cheie relevante.
Dacă vrei să studiezi mai pe larg subiectul, vei găsi acest articol. foarte util.

  • Text Hover

În concluzie… 
  • 2021 va fi un an al umanizării brandurilor, al autenticității și al conexiunilor tot mai strânse între oameni, realizate în mediul online.
  • Conținutul interactiv, video, sub formă de “gustărele” digitale și story-urile vor fi printre principalele metode de comunicare care vor aduce rezultate.
 
Pentru a avea succes în social media, trebuie să ai mereu un ochi deschis la ce e nou, să fii pe fază pentru oportunități de real time marketing și să fii disponibil online, atunci când clienții tăi au nevoie de tine. Care dintre tendințele de mai sus crezi că se potrivesc pentru business-ul tău?
Dacă vrei să vorbim mai multe despre oportunitățile pe care afacerea ta le poate fructifica în social media, dă-ne un semn aici și hai să povestim mai multe.