Uncategorized
Catalog de produse – 14 lucruri despre conținut și design
Când trebuie să îți prezinți portofoliul de produse în fața clienților și potențialilor clienți te gândești la design. Cum să arate un catalog de produse astfel încât să fie cât mai plăcut și convingător, pentru ca oamenii să aleaga produsele tale. Și asta nu e un lucru rău.
Dar înainte de a ajunge la design, trebuie să fie clare următoarele aspecte:
- 1. Cui se adresează
- 2. Care este scopul catalogului (sau de ce îl faci)
- 3. Ce produse din portofoliul de produse vor fi incluse în catalog
- 4. Ordinea prezentării produselor
- 5. Ce informații sunt relevante
- 6. Servicii pre-sales și/sau after-sales
- 7. Alte categorii de informații
Toate aceste clarificări te vor ajuta să răspunzi la următoarele întrebări:
- 8. Formatul unui catalog de produse
- 9. Catalog de produse color sau alb-negru?
- 10. Catalog de produse online sau catalog tipărit?
- 11. Texte și descrieri produse
- 12. Imagini de produs
- 13. Distribuție cataloage
- 14. Costuri de design și, dacă e cazul, pentru tipărirea catalogului de produse
1. Cui se adresează
- consumatorului final
- unui interemediar în vânzarea produselor tale către clientul final
- unui specialist
Destinatarul catalogului decide categoria de informații pe care o vei include, modul de redactare a textelor și tipul de imagini pe care le vei folosi. Iată câteva exemple:
Dacă numărul de produse este mare, atunci este util să incluzi și un cuprins. În consecință, informația căutată va fi mai ușor de găsit. De asemenea, un tabel comparativ care să ajute clientul să aleagă un produs poate fi de util.
În funcție de domeniul în care activezi și cât de cunoscute sunt produsele din categoria ta, poate fi necesară includerea unor informații utile, ca de exemplu:
- domeniu de aplicabilitate (ex. interior sau exterior)
- cum să instalezi/folosești produsul
- ce alte piese/accesorii/servicii suplimentare ar fi bine să ia în calcul clientul tău la achiziționarea produsului dorit
- sfaturi pentru asigurarea unei durate de utilizare cât mai îndelungată (garanție suplimentară, întreținere etc.)
- coduri de produs, pentru o identificare mai ușoară a lor într-o baza de date sau stocuri
- condiții de livrare sau termene (produse din stoc sau doar pe comandă)
- dimensiuni, mărimi, culori
- condiții de utilizare
- model formular de comandă
- schițe tehnice
- grafice
- secțiuni de produs
- STAS-uri, agremente tehnice sau alte mențiuni utile
- performanțe tehnice (ex. dimensiunea maximă a unei table ce poate fi prelucrată de un aparat CNC și viteza de lucru a respectivului aparat)
- condiții de instalare
2. Care este scopul catalogului
- identificarea nevoii clientului pe care o acoperă produsele tale (ex. 7 modele de scaune de birou care rezistă la o greutate a utilizatorului de până la 160 kg). Altfel spus, ce probleme specifice rezolvă produsele tale.
- informarea potențialilor clienți că și tu oferi produse de care ei au nevoie
- considerarea produselor tale ca opțiune în momentul deciziei de cumpărare a clientului
- folosirea unor cupoane incluse pentru a beneficia de anumite reduceri
- ghid de utilizare
- promoții active într-o anumită perioadă etc.
3. Ce produse din portofoliul de produse vor fi incluse în catalog
4. Ordinea prezentării produselor
5. Ce informații sunt relevante
- domeniul de utilizare
- garanție
- specificații tehnice (dimensiuni, culori, capacități, funcții etc.)
- număr de instalări
- produse complementare
- eventuale accesorii necesare sau opționale, dar care contribuie la îmbunătățirea experienței utilizatorului
- date de contact sau locații online/fizice de unde produsele tale pot fi cumpărate etc.
7. Alte categorii de informații
- prezentarea companiei tale
- certificări sau atestate
- număr de clienți/instalări (să nu uităm că dovada socială este unul din cele 7 principii ale persuasiunii)
- eventuale coduri promo
- alte categorii de produse sau servicii pe care le oferi
Necesitatea includerii altor categorii de informații rezultă din analiza pașilor anteriori. Exemplele prezentate nu sunt exhaustive. Scopul acestui articol de blog este de a-ți oferi o structură și de a te ajuta în procesul de realizare a unui catalog de produse. Dacă te afli în momentul realizării unui catalog de produse, echipa agenției noastre te poate ajuta.
8. Formatul unui catalog de produse
9. Catalog color sau alb-negru?
- dacă este nevoie de un catalog color deoarece trebuie să fie cât mai ușor de identificat anumite elemente ale produselor prezentate
- costul tipăririi unui catalog color este mai mare comparativ cu unul alb-negru
Suplimentar, ia în calcul impresia pe care vrei să o lase catalogul tău destinatarului. De câte ori este posibil, noi recomandăm varianta color, deoarece este mult mai plăcut vizual și mai familiar. Noi, oamenii, vedem în culori. Orice mic detaliu care contribuie la asigurarea unei senzații de familiaritate este de ajutor.
10. Catalog online sau catalog tipărit?
11. Texte și descrieri produse
12. Imagini de produs
13. Distribuție cataloage
14. Costuri