Standard Posts

5 tendințe din social media care merită atenția ta în 2022


În 2021, rețelele de socializare online au atins peste 3.7 miliarde de utilizatori la nivel global, iar popularitatea lor continuă să crească. În contextul expansiunii rețelelor sociale – atât din punct de vedere al răspândirii globale, cât și al funcționalităților tot mai avansate – brandurile se întreabă tot mai des care sunt cele mai bune metode de a interacționa cu clienții.


Anul trecut am văzut multe situații în care ce a funcționat ieri, azi nu mai funcționează. Se întâmplă, mai ales având în vedere ritmul accelerat de schimbare al funcționalităților, algoritmilor și al comportamentului și așteptărilor utilizatorilor din mediul online.


Așadar, dacă vrei să îți dezvolți canalele de social media în 2022, ți-am pregătit o serie de tendințe pe care merită să le ai în vedere. Citește mai departe să descoperi care sunt.


1. TikTok se va extinde și mai mult

Chiar dacă Instagram rămâne încă printre canalele preferate ale publicului, TikTok câștigă rapid teren. Formatele de video-uri scurte și distractive devin tot mai populare, iar TikTok se transformă într-o platformă esențială chiar și pentru branduri în 2022. Platforma a atins un număr impresionant de 1 miliard de utilizatori activi pe lună și se estimează să depășească Instagram ca cifre anul acesta.

De la apariția sa, TikTok a lansat o serie de funcționalități importante precum reclamele pentru profilele de business pentru a susține afacerile și antreprenorii. Acest lucru înseamnă că TikTok nu mai este doar un canal prin care adolescenții își pot arăta mișcările de dans, ci și un canal cheie prin care brandurile pot interacționa cu millenialii și tinerii din generația Z.

Aspecte de reținut:


  • TikTok este o platformă care nu este încă saturată de reclame (în comparație cu Facebook sau Instagram), iar brandurile care reușesc să-și găsească o poziționare puternică pe acest canal vor dobândi un avantaj în fața competiției.

  • Costurile de advertising ale TikTok sunt competitive în comparație cu Instagram și Facebook.

  • TikTok permite brandurilor să transforme conținutul generat de utilizatori ca parte centrală a strategiei de content.

2. Instagram Reels sunt parte dintr-o schimbare de paradigmă

Prin intermediul Reels, Instagram schimbă paradigma și răspunde nevoii utilizatorilor de a consuma conținut video în format scurt și distractiv. În contextul în care tot mai mulți utilizatori adoptă acest tip de conținut, brandurile trebuie să se adapteze și să rămână relevante pe platformă.

Video-urile trebuie să fie tot mai creative și mai distractive pentru a atrage atenția. Nu uita că atenția utilizatorilor în mediul online este tot mai scăzută, deci mesajul tău trebuie transmis rapid și eficient.

Cum Instagram încearcă să-și mențină avantajul competitiv în fața creșterii TikTok, în 2022 vom vedea noutăți:


  • Instagram va oferi mai multă putere creatorilor. În următoarele luni, Instagram va introduce noi beneficii pentru creatori, care vor putea să-și monetizeze conținutul publicat în platformă.

  • Instagram se va concentra pe reels și vor continua să promoveze acest format. Acum că IGTV a dispărut, secțiunea video este dedicată în totalitate secțiunii de reels.

  • Integrarea mai multor opțiuni de shopping direct din platformă. Link-urile din stories și funcționalitățile precum Live shopping sunt parte din eforturile lor de a transforma Instagram într-o platformă din care se poate face shopping.

  • Eficientizarea comunicării între utilizatori prin adăugarea de funcționalități ale mesajelor și apelurilor video din aplicație.

3. Crearea de comunități online cu ajutorul creatorilor de conținut

În 2022, cheia către creșterea comunităților online ale unui brand este delegarea conținutului în mâna creatorilor. Fie că decizi să folosești streameri pe Youtube, micro, macro sau mini-influenceri pe Facebook, TikTok, Instagram sau Snapchat, reține că acești creatori de conținut pot crea valoare reală și pot stârni atenția grupurilor tale de interes.

Anul acesta vom vedea o creștere a numărului de creatori, iar rețelele de socializare vor introduce tot mai multe funcționalități care să-i ajute pe creatori să-și monetizeze munca direct din platforme. Pe scurt, creatorii schimbă modul în care utilizatorii consumă conținut online și aduc un nou nivel de influență în ecosistemul media.

Așadar, în loc să-ți construiești comunitatea de la zero, folosește-te de puterea pe care creatorii de conținut o au deja în comunitățile online pentru a-ți crește nivelul de awareness și pentru a înțelege mai multe despre clienții tăi.

4. Vânzările direct din social media continuă să crească

În ultimii câțiva ani, platformele de social media au evoluat în direcția cumpărăturilor native – au făcut posibil ca utilizatorii să poată cumpăra produse fără să părăsească platforma lor. Instagram a adus cumpătărurile pe Story, în timp ce Spark ads de pe TikTok au fost introduse pentru a permite brandurilor să-și facă produsele mai vizibile și mai dezirabile.

În 2022, tot mai multe branduri se vor folosi de social media pentru a întâmpina consumatorii oriunde aceștia sunt pregătiți să cumpere.

Acest lucru nu este nou, brandurile s-au folosit dintotdeauna de canalele de socializare pentru a-și vinde produsele. Singura diferență pe care o vom observa în 2022 este că aceste cumpărături vor avea loc direct pe social media. eMarketer anticipează că cifra comerțului din social media va ajunge la 80 miliarde USD până în 2025.

Așadar, atunci când îți construiești funnel-ul de vânzări în 2022, asigură-te că acorzi atenție și platformelor de social media. Obiectivul tău este să creezi cea mai bună experiență de shopping pentru clienții tăi, nu-i așa? Asta înseamnă că trebuie să te adaptezi și să incluzi social media pe lista canalelor de vânzare directă. Dacă poți să reduci numărul de click-uri până la conversie, de ce n-ai profita de asta?

Folosește-te însă de social media în mod înțelept. Este mereu o idee bună să-ți păstrezi canelele proprii pe care le poți controla (website-ul de exemplu) ca și canal principal, iar canalele de vânzări din terțe părți să rămână ca o alternativă.

5. Reclamele plătite devin necesare

Potrivit unui studiu realizat de Hootsuite, peste 40% din oamenii de marketing au observat un declin al impactului organic al conținutului lor pe rețelele de social media și au simțit nevoia să-și crească bugetele de reclame. Dacă rata dintre semnal și impact este scăzută (adică nu obții foarte multe rezultate din strategia ta de conținut) s-ar putea să ai nevoie să-ți amplifici conținutul cu ajutorul reclamelor plătite, sau să te obișnuiești cu ideea că mesajele tale nu vor atinge audiența în modul în care îți dorești.

O altă opțiune este să te ridici deasupra volumului de conținut prin creșterea volumului generat pe canalele tale. Dacă îți bombardezi audiența cu mai multe postări pe zi, s-ar putea să ai șanse să te ridici la suprafață. Însă gândește-te bine dacă bugetul asociat creării de conținut sunt mai bune decât dacă ai folosi acel buget să-ți amplifici conținutul o dată la câteva zile. Este o decizie pe care trebuie să o iei singur.

În concluzie

În 2022, nu doar că social media se schimbă de la zi la zi, ci și restul lumii. Este evident că această listă nu include tot ce vom vedea în 2022 în social media, dar este un punct bun de plecare pentru strategia ta de conținut de anul acesta.

Rămâi competitiv, rămâi la curent cu schimbarile și ține un ochi aproape de comportamentul utilizatorilor în mediul online. Acordă și mai multă atenție avatarului de client și organizează o ședință cu echipa ta de social media pentru a decide care sunt trendurile pe care merită să le urmezi anul acesta – în funcție de specificul businessului și al industriei tale.

Vrei să-ți îmbunătățești prezența pe social media anul acesta? Află mai multe despre serviciile noastre de marketing online și obține o oferta din partea echipei noastre.

Urmărește blogul nostru pentru mai multe sfaturi practice de marketing și branding.